czwartek, 15 grudnia 2011

Zamiast podziękowania dla rodziców na weselu - coś z jajem!

Nieśmiertelna piosenka Urszuli Sipińskiej "Cudownych rodziców mam" to klasyczny wyciskacz łez. Co zrobić, jeśli Młoda Para pragnie uniknąć tej wzruszającej chwili? Najlepiej poszukać alternatywy. 
- Moja mama nie żyje od wielu lat i zaserwowanie tej piosenki byłoby dla nas wszystkich bardzo trudne i zamiast radości, na weselu pojawiłaby się żałoba i smutek. Wolałam do tego nie dopuścić. Dlatego nie dziękowaliśmy naszym rodzicom żadnymi słowami, nie mówiliśmy wierszyków pod ich adresem, nie dziękowaliśmy za wychowanie. Po prostu uznałam, że nie dam rady. W duchu sama przed sobą cały czas dziękuję mojej mamusi za dar życia, ale nie muszę urządzać przed wszystkimi gośćmi szopki. Ustaliliśmy z moim mężem, że wręczymy jego rodzicom i mojemu tacie piękne księgi pamiątkowe, z wypisaną treścią podziękowań, zaś na weselu zamienimy ten rytuał w coś zabawnego. Zdecydowaliśmy się na "Pasowanie na teściów". Było super" - wspomina nasza klientka, Dagmara, niedawna Panna Młoda. Z pomocą naszych aktorów przeprowadziliśmy taką oto scenkę:  
Rodzice proszeni na środek sali.
Drodzy rodzice uważacie się za idealnych rodziców, bo wychowaliście tak sympatyczną parę dzieci, od dzisiaj jesteście już nie tylko rodzicami ale także teściami. A to już nie lada wyzwanie.
Toteż na prośbę Państwa Młodych przeprowadzimy teraz uroczyste ślubowanie na IDEALNEGO TEŚCIA - ja będę czytał słowa ślubowania a rodzice będą zgodnym chórem odpowiadali ŚLUBUJĘ.

-Czy ślubujecie nie zaglądać do garnków synowej?
-Czy ślubujecie, co tydzień przyjmować Wasze dzieci na obiadkach niedzielnych składających się, z co najmniej dwóch dań i deseru?
- Czy ślubujecie udawać, że nie widzicie pajęczyn, stosów brudnych garów i walających się ubrań w mieszkanku Waszych dzieci?
Czy ślubujecie każdorazowo dawać pokaźną wałówkę pysznego jedzonka, kiedy tylko poproszą o to Wasze dzieci?
-Czy ślubujecie nie wisieć na telefonie z synem /córką za każdym razem, kiedy tylko okaże się, że pies sąsiada zaszczekał inaczej niż zwykle?
Czy ślubujecie nigdy nie używać następujących zwrotów:
- jak będziesz w moim wieku .....
- kiedy ja byłem młody...
- ja to się nie chcę wtrącać, ale ....

- Czy ślubujecie bez marudzenia zajmować się gromadką co najmniej 10 dzieciaków jakie pojawią się w tym małżeństwie, kiedy tylko przyjdzie taka potrzeba?
- Czy ślubujecie z promiennym uśmiechem dostarczać zięciowi piwo w nieograniczonych ilościach?
I tak dalej... To oczywiście jeden z przykładów, takich zdań można wymyślić sporo, dostosowując pod konkretne osoby. A jeszcze najlepiej, gdy to wszystko zapisane jest na specjalnej karcie, na której ślubujący rodzice złożą swoje podpisy. Następnie myk w ramkę i na ścianę. Jako pamiątka i swoisty regulamin, którego nie można złamać.

11 komentarzy:

  1. Heh, świetny pomysł :) Na swoim weselu miałam coś w podobnym humorze na zaproszeniach ślubnych od http://orchid.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie pomysł z jajem. Sama bym na to nie wpadła. Jedyne co przychodzi mi do głowy myśląc o takich ciekawych pomysłach, to kreatywne kompozycje od http://kwiatowyogrod.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny pomysł. Na moim ślubie i weselu miałam coś podobnego od http://wedboom.pl/eveningdresses/buy

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł!
    http://www.kasiapuwalska.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł inny niż wszystkie. Zawsze można spróbować czegoś nowego ;)

    www.parka.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawe pomysły! Ja własnie zabrałam się za organizacje mojego wesela, które odbędzie się w maju. Już mamy dużo załatwione prawie wszystko, ale chciałabym żeby było niepowtarzalnie! Ostatnio natrafiłam na fajne pomysły, ale najbardziej mi się chyba podoba barman na wesele !

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Super pomysł! Jednak u mnie raczej świetnym pomysłem okazały się fotokiażki, o których dowiedziałam się ze strony https://www.mocem.pl/podziekowania-dla-rodzicow/ Rodzice obojgu nas byli na pewno bardzo zadowoleni, ponieważ takie fotoksiążki to bardzo fajny pomysł.

    OdpowiedzUsuń